Tips voor bedrijven
Communicatie met de klant
Om als bedrijf optimaal gebruik te maken van uw Transportscanner account raden wij de volgende dingen aan:
- Wees specifiek en persoonlijk. Stuur de aanvrager geen standaardverhaal. Laat zien dat u de aanvraag van de transportopdracht goed gelezen hebt. Stel een offerte op waarin u ingaat op de wensen van de klant.
- Reageer snel op een aanvraag. Hoe sneller je reageert hoe beter. Stel direct ook vragen als er dingen nog niet helemaal duidelijk zijn uit de aanvraag.
- Maak duidelijk wat u wel én niet kunt. Heeft u een vrachtwagen maar geen laadklep of kooiaap? Laat dit direct weten. Hierdoor komt de klant niet voor verassingen te staan.
- Blijf altijd hoffelijk. Doe dit ook wanneer de klant op het laatste moment toch besluit de opdracht te annuleren of naar een ander stapt. We snappen erg goed dat er tijd gaat zitten in een offerte en dat het teleurstellend kan zijn als een opdracht niet door kan gaan. Maar door altijd netjes te blijven heeft u een grotere kans dat de klant de volgende keer wél voor u kiest.
Maak uw bedrijfspagina helemaal af
Uw bedrijfspagina is uw uithangbord op Transportscanner. Klanten raadplegen uw bedrijfspagina om uw bedrijf beter te leren kennen en te verifiëren of u de juiste vergunningen heeft.
- Schrijf een heldere bedrijfsomschrijving. Dit hoeft niet lang te zijn maar moet wel weergeven waar uw bedrijf voor staat.
- Vul alleen de specialiteiten in die u daadwerkelijk heeft.
- Geef al uw vergunningen door en upload de bewijsstukken. U krijgt als geverifieerd bedrijf een blauwe vink achter uw bedrijfsnaam en valt meer op in de bedrijvengids.
- Zorg dat klanten een positieve review achterlaten op uw bedrijfspagina. Dit wordt weergegeven in de bedrijvengids.
- Houd uw bedrijfspagina up-to-date!
Regel uw zaken goed
Een goed gerund transportbedrijf is meer dan alleen maar goede dienstverlening. Het betekent ook dat uw administratieve zaken en uw papieren op orde zijn.
- Zorg voor een goede transportverzekering. Bij voorkeur informeert u de klant ook dat dit goed geregeld is. Dit wekt vertrouwen.
- Gebruik eerlijke en heldere transportvoorwaarden. Bij voorkeur gebruikt u de AVC en CMR voorwaarden. Hanteer nooit voorwaarden die redelijkerwijs in het nadeel van de klant en uw voordeel werken.
- Rijd alleen wat u mag rijden met de juiste papieren en vergunningen.